Kosten kippertransport +21,9%
Kostenstijging 2008-2012 1 | |||||
---|---|---|---|---|---|
2008 +6,4% |
2009 -1,0% |
2010 +3,8% |
2011 +5,8 % |
2012 +5,4% |
2008-2012 +21,9% |
Kostenstijging 2012 2 | ||
---|---|---|
Dieselprijs | Stijging totale kosten | |
Week 1-10 Week 11-52 |
1,2499 1,2635 |
+3,4% +3,8% |
Gemiddelde 2012 Raming NEA |
1,2609 1,1400 |
+3,7% +1,7% |
Totale kostenstijging 2012 | +5,4% |
{1} Gerealiseerde kostenstijgingen 2008-2011. Bron: NEA, Ontwikkeling kostenniveau binnenlands vrachtautovervoer, uitgave 2008 t/m 2011.
{2} Geraamde kostenstijging van 1,7% op basis van dieselprijs 1,14 p/l. Bron: NEA, Ontwikkeling binnenlands vrachtautovervoer, uitgave 2011. Een dieselprijs van 1,26 p/l verhoogt de raming met 3,7%, naar in totaal 5,4% (berekening Frontmarsh Advies. Uitgangspunten: basisprijs 2 1,14 p/l - actuele prijs 1,26 p/l - 35% kostenaandeel brandstof).
__________
Hoe moet dit verder?
Stijgende brandstofprijzen, weinig werk, veel concurrentie en ingewikkelde regelgeving. Afwachten en blijven vissen in dezelfde vijver, betekent vroeg of laat het einde. Maatregelen zoals kostenbesparing, prijsverhoging, reorganisatie, inkrimpen of zelfs stoppen zijn onvermijdelijk in deze crisis. Zet uw ego even aan de kant en investeer in wijsheid in plaats van materieel.
Laat u hierbij helpen en vraag advies over kostenbesparingen,
kostprijsontwikkelingen, brandstofclausules, transportvoorwaarden, vergunningen, voertuigeisen, overbelading, boetes, CAO, personeel, ontslag, tijdvoortijd, vorstverlet, rijtijden, contracten, ormulieren, conflicten en andere zaken aangaande transport en grondverzet.
Ons adviesabonnement van slechts € 750,00 per jaar geeft u recht op onbeperkt gebruik van onze diensten.